Saturday, March 19, 2011

Andai Ini Takdirnya....

Andai ini takdirnya...
Ku terima dgn hati yg terbuka...
Semua yg berlaku ade hikmah disebaliknya...
Dan aku x akan salahkan qada' & qadar dari Illahi..
Hanya Dia yg dapat menentukan segalanya...


Setiap perjalanan yg aku lalui sebelum ini...
Akan aku jadikan landasan bagi aku teruskan hidup demi mencari sebuah erti kehidupan..
Mungkin kali ini.. ada sinar di hadapan menanti buat ku...
Aku teringat pesanan nenek "Banyakkan bersabar & berdoa ye along. Allah sayangkn along. Sebab tu hari2 Dia bagi ujian pada along. Dan Dia tahu along mampu selesaikan semua ujian dariNya. Allah itu kan Maha Pengasih lagi Maha Penyayang."




x de masalah x best jugak hidup nie...
So, dari masalah lah aku menjadi lebih matang dlm meneruskan duniawi ini...
Tak semudah yg aku sangkakan..
Namun, ku tetap gagah & bangun demi melengkapkan hidup ku sendiri...
Biar bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian...


Walau ape pun yg terjadi, aku adalah aku dan diriku..
Ku akur dengan takdirNya..
Ku harap selepas ini..
Akan ada suatu keajaiban di dalam hidup ku nanti..
Ku dgn penuh sabar terus menanti...


*Hanya renungan bersama
*Tiada kaitan dgn sesiapa hanyalah  dari diri cik cujie sendiri..
                                           ^__^

2 comments:

  1. salam..

    moga anda tabah...bsabar sengan segala dugaan..

    ReplyDelete
  2. wasalam SR!

    trime kasih atas nasihat..
    i'allah... mudah2an.. aminn

    ReplyDelete